موسسه آموزشی پیشگامان

برگزاری دوره های آموزشی 05512220091-09155516608

موسسه آموزشی پیشگامان

برگزاری دوره های آموزشی 05512220091-09155516608

بزرگترین غار آبی خراسان مورد کاوش قرار گرفت.


تصویر آرشیو

غار سرنی در شمال غربی نیشابور و در روستای درخت جوز واقع شده است و سالهاست که شناخته شده می باشد  و توسط برخی از کوهنوردان و غارنوردان مورد بازدید قرار گرفته است. پیمایش غار سرنی اولین بار توسط آقایان ایوب امین الرعایا، حمید میربلوک، محمد ابوترابی، سعید احمدیان و سعید امینی صورت گرفت که موفق شدند 216 متر از این غار را پیمایش کنند و نهایتا با برخورد به حوضچه آب و عدم وجود امکانات و تخصص لازم کار را به پایان برده و نهایتا پرونده غار ناتمام باقی ماند.

تا اینکه تیمی متشکل از غارنوردان قزوین، مشهد و باشگاه کوهنوردی بینالود نیشابور جهت پایان دادن به معمای حوضچه انتهای غار در روز 4شنبه مورخه 27/7/90 با تجهیزات مناسب و تخصصی مربوط به غواصی غار، به اعماق حوضچه نفوذ کرده و با عملیات غواصی، این غار بعنوان بزرگترین غار آبی خراسان مورد شناسایی بیشتر قرار گرفت.

عملیات غواصی این اکتشاف توسط آقای علیرضا بلاغی، غواص غار، مدرس و مربی غارنوردی فدراسیون کوهنوردی کشور انجام پذیرفت که بیش از 60 متر طول با 12 متر عمق پیش روی نمود و ادامه اکتشاف به برنامه بعدی موکول گردید. همچنین در غوص مجدد، نقشه برداری از این قسمت انجام پذیرفت.

همچنین نقشه برداری از غار از ابتدای دهانه تا پایان منطقه اکتشاف شده، بطور کامل انجام شد. اینک غار سرنی با برودت 8 درجه سانتی گراد، یکی از گزینه های زیبا و جذاب برای متخصصان این رشته جذاب و پر از خطر یعنی غواصی غار محسوب می گردد، تا ابهامات و زیبایی های قلب درونش را بنمایش گذارد.

پیرو این خبر گزارش فنی و کامل بهمراه نقشه کامل غار و سایر جزئیات برنامه به اطلاع علاقه مندان خواهد رسید.

اعضای تیم :

ایوب امین الرعایا:  سرپرست

علیرضا بلاغی: غواص غار

سعید حاجی بیگلو: فیلم بردار / عکاس

مسعود مهدیانیان:  فیلمبردار / عکاس

خسرو هاشم زاده 

 تیم نقشه بردار:

سارا عدالتیان، آبتین محب، محسن هاشمیان

گزارش:ایوب امین الرعایا

با سپاس از همکاری:

مهدی صادقی، سعید هاشمی نژاد، علی رضوی، فرامرز بقیعی و پاسگاه انتظامی روستای بار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد